Бондарко 2002 – А.В. Бондарко. Теория значения в системе функциональной грамматики: На материале русского языка. М., 2002.
Гагарина 2009 – Н.В. Гагарина. Становление грамматических категорий русского глагола в детской речи: Автореф. дис. … докт. филол. наук. СПб., 2009.
Гвоздев 1961 – А.Н. Гвоздев. Вопросы изучения детской речи. М., 1961.
Золотова 1988 – Г.А. Золотова. Синтаксический словарь: репертуар элементарных единиц русского синтаксиса. М., 1988.
Казаковская 2005а – В.В. Казаковская. Выражение согласия / несогласия в диалоге «взрослый – ребенок» (на материале русского языка) // А.В. Бондарко, С.А. Шубик (ред.). Проблемы функциональной грамматики: Полевые структуры. СПб., 2005.
Казаковская 2005б – В.В. Казаковская. Функционально-семантическое поле локативности в речи русского ребенка // Г.А. Золотова (ред.). Вопросы русского языкознания. Вып. XII. Традиции
и тенденции в современной грамматической науке. М., 2005.
Казаковская 2006 – В.В. Казаковская. Вопросо-ответные единства в диалоге «взрослый – ребенок». СПб., 2006.
Казаковская 2007а – В.В. Казаковская. Семантическая типология вопросо-ответных единств: ранние этапы речевого онтогенеза // С.Н. Цейтлин (ред.). Семантические категории в детской речи. СПб., 2007.
Казаковская 2007б – В.В. Казаковская. Синкреты в концепции речевого мышления С.Д. Кацнельсона и данные современного корпуса детской речи // М.Д. Воейкова (ред.). Типология языка и теория грамматики: Материалы междунар. конф., посвящ. 100-летию со дня рожд. С.Д. Кацнельсона. СПб., 2007.
Казаковская 2008 – В.В. Казаковская. Функциональная категоризация вопросительных реплик в русском диалоге: анализ речи взрослого, обращенной к ребенку // А.В. Бондарко, С.А. Шубик (ред.). Проблемы функциональной грамматики: Категоризация семантики. СПб., 2008.
Кацнельсон 2001 – С.Д. Кацнельсон. Категории языка и мышления: Из научного наследия. М., 2001.
Лепская 1997 – Н.И. Лепская. Язык ребенка (Онтогенез речевой коммуникации). М., 1997.
Цейтлин 2009 – С.Н. Цейтлин. Очерки по словообразованию и формообразованию в детской речи. М., 2009.
Шведова 2003 – Н.Ю. Шведова. Очерки по синтаксису русской разговорной речи. М., 2003.
Эвиденциальность 2007 – В.С. Храковский (ред.). Эвиденциальность в языках Европы и Азии. СПб., 2007.
Balčiūnienė 2005 – I. Balčiūnienė. How do mothers reformulate their children? // XXXIV международная филологическая конф. Секция общего языкознания. CПб., 2005.
Balčiūnienė 2007 – I. Balčiūnienė. Parental reactions to the morphologically correct and incorrect utterances of children // Estonian papers in applied linguistics. 2007. V. 3.
Balčiūnienė 2009 – I. Balčiūnienė. Analysis of conversational structure from the perspective of language acquisition: Summary of the doctoral dissertation. Kaunas, 2009.
Bohannon, Stanowicz 1988 – J. Bohannon, L. Stanowicz. The issue of negative evidence: adult responses to children’s language errors // Developmental psychology. 1988. V. 24.
Brown, Hanlon 1970 – R. Brown, C. Hanlon. Derivational complexity and the order of acquisition in speech // J. Hayes (ed.). Cognition and the development of language. New York, 1970.
Chomsky 1980 – N. Chomsky. Rules and representations. New York, 1980.
Chomsky 1995 – N. Chomsky. The minimalist program. Cambridge, 1995.
Chouinard, Clark 2003 – M. Chouinard, E. Clark. Adult reformulations of child errors as negative evidence // Journal of child language. 2003. V. 30.
Clark, Chouinard 2000 – Е. Clark, M. Chouinard. Enoncés enfantins et reformulatios adultes dans l’acquisition du langage // Langages. 2000. V. 140.
Demetras et al. 1986 – M. Demetras, K. Post, C. Snow. Feedback to fi rst language learners: the role of repetitions and clarifi cation questions // Journal of child language. 1986. V. 13.
Dressler 1997 – W. Dressler. Introduction // K. Dziubalska-Kolaczyk (еd.). Pre- and protomorphology in language acquisition. Poznan, 1997.
Dressler 2007 – W. Dressler. Introduction // S. Laaha, S. Gillis (eds.). Typology perspectives on the acquisition of noun and verb morphology. Antwerpen, 2007.
Dressler, Karpf 1995 – W. Dressler, A. Karpf. The theoretical relevance of pre- and protomorphology in language acquisition // Yearbook of morphology (1994). 1995.
Dressler, Kilani-Schoch et al. 2006 – W. Dressler, M. Kilani-Schoch, I. Balčiūnienė, K. Korecky-Kröll, S. Laana. The learnability of morphology is due to positive and negative evidence. Adult reactions to children’s development of French, Lithuanian and German infl ection // Paper presented in the 12th International morphology meeting. Budapest, 2006.
Farrar 1990 – M. Farrar. Discourse and the acquisition of grammatical morphemes // Journal of child language. 1990. V. 17.
Farrar 1992 – M. Farrar. Negative evidence and grammatical morpheme acquisition // Developmental psychology. 1992. V. 28.
Furruw et al. 1993 – D. Furruw, B. Baillie, J. McLaren, C. Moore. Differential responding to two- and three-year-olds’ utterances: the role of grammaticality and ambiguity // Journal of child language. 1993. V. 20.
Gagarina 2006 – N. Gagarina. Adults’ reformulations of errors in child Russian // Paper presented in the 12th International morphology meeting. Budapest, 2006.
Gallaway, Richards 1994 – C. Gallaway, B. Richards (eds.). Input and interaction in language acquisition. Cambridge, 1994.
Gleason 1977 – J.B. Gleason. Talking to children: some notes on feedback // C. Snow, Ch. Ferguson (eds.). Talking to children. Language input and acquisition. Cambridge, 1977.
Hirsh-Pasek et al. 1984 – K. Hirsh-Pasek, R. Treiman, M. Schneiderman. Brown and Hanlon revisited: mothers’ sensitivity to ungrammatical forms // Journal of child language. 1984. V. 11.
Kilani-Schoch, Balčiūnienė et al. 2008 – M. Kilani-Schoch, I. Balčiūnienė, K. Korecky-Kröll, S. Laana, W. Dressler. On the role of pragmatics in child-directed speech for the acquisition of verb morphology // Journal of pragmatics. 2008. V. 41 (2).
Kilani-Schoch, Dressler et al. 2006 – M. Kilani-Schoch, W. Dressler, S. Laana, K. Korecky-Kröll. Réactions adultes aux productions morphologiques des enfants // La linguistique. 2006. V. 42.
Kraft 2007 – B. Kraft. «Und wo sind die Hände?» Beobachtungen zur Funktion von Rückfragen bei der Erziehung und Wissensvermittlung im Kindergarten // K. Meng, J. Rehbein (Hrsg.). Kindliche Kommunikation – einsprachig und mehrsprachig. Münster; New York; München; Berlin, 2007.
Krauze 1999 – M. Krauze. Zum kommunitativen Status von Wiederholungen im frühen Mutter-KindDialog (am Material des Russischen) // Linguistische Beiträge zur Slavistik aus Deutschland und Österreich VII. München, 1999.
MacWhinney 2000 – B. MacWhinney. The Childes project: Tools for analyzing talk. V. I. Transcriptions, format and programs. Mahwah; New York, 2000.
MacWhinney 2004 – B. MacWhinney. A multiple process solution to the logical problem of language acquisition // Journal of child language. 2004. V. 31.
O’Grady 2005 – W. O’Grady. How children learn language. Cambridge, 2005.
Pine, Messer 2002 – J. Pine, J. Messer. Children’s learning from contrast modeling // Cognitive development. 2002. V. 17.
Saxton 1997 – M. Saxton. The contrast theory of negative evidence // Journal of child language. 1997. V. 24.
Saxton 2000 – M. Saxton. Negative evidence and negative feedback: immediate effects on the grammaticality of child speech // First language. 2000. V. 20.
Saxton et al. 1998 – M. Saxton, B. Kulcsar, G. Marshall, M. Rupra. Longer-term effects of corrective input: An experimental approach // Journal of child language. 1998. V. 25.
Saxton, Backley, Gallaway 2005 – M. Saxton, P. Backley, C. Gallaway. Negative input for grammatical errors: effects after a lag of 12 weeks // Journal of child language. 2005. V. 32.
Snow 1977 – C. Snow. Mother’s speech research: from input to interaction // C. Snow, Ch. Ferguson (eds.). Talking to children. Language input and acquisition. Cambridge, 1977.
Snow, Ferguson 1977 – C. Snow, Ch. Ferguson (eds.). Talking to children. Language input and acquisition. Cambridge, 1977.
Sokolov, Snow 1994 – J. Sokolov, C. Snow. The changing role of negative evidence in theories of languаge development // G. Gallaway, B. Richards (eds.). Input and interaction in language acquisition. Cambridge, 1994.
Strapp et al. 2008 – C. Strapp, D. Bleakney, A. Helmick, H. Tonkovich. Developmental differences in the effects of negative and positive evidence // First language. 2008. V. 28.
Tulviste 2002 – T. Tulviste. Language socialization across socio-cultural contexts. Stockholm, 2002.
Комментарии
Сообщения не найдены